Minu rõõmud ja õppetunnid blogijana!

Kolm kuud on peaaegu et märkamatult möödunud. Blogimisprojekt on minu jaoks lõppenud ja aeg teha kokkuvõtteid. Tagasi vaadates oma postitustele pean tõdema, et praegu uuesti neil teemadel kirjutades oleksin paljudele teemadele teisiti lähenenud ja kirja pannud. Minu suhtumine ja arusaam töömaailmast on muutunud.

Tagasiside jäi napiks!
Minu esialgsed eesmärgid blogima asudes 100 % ei täitunud. Seda hästi lihtsal põhjusel – minu postitustele oli väga tagasihoidlik vastukaja, välja arvatud muidugi tarbija24 kodulehel. Minu eesmärgiks oli teada saada, kas mulle sobib nõuandev roll ja kas olen oma karjääri valikul õigel teel. Need vähesed korrad, mil ma vastasin, olid nauditavad minu jaoks. See pani mu silmad särama😉.

Kaardistasin oma töised eesmärgid!
Tööandjatele silma jäämisega ma ka eriti ei hiilanud. Tore oleks olnud leida tööandja, kellega meie vaated oleksid haakunud, aga suure tõenäosusega oli  see minu puhul siiski iseendas selgusele jõudmise lugu.

Lõpuks võtsin end kätte ja panin uuesti paberile ehk kaardistasin oma töised eesmärgid ja esimesed sammud nende poole liikumisel.

Nüüd tean paremini, mida tahan!
Tähtis on teha esimene samm ja otsustada midagi tegema hakata. Võtsin siis raamatukogust mõned raamatud turunduse ja ettevõtluse kohta. Lihtsalt huvist, et kas mul on huvi sellega tegeleda. Ja paar päeva tagasi jäi mulle silma üks teadaanne kohalikus ajalehes, mis tõotab olla hüppelauaks minu edasises karjääris.

Kuna ma teadsin, mida ma tahan, siis otsustamiseks läks mul vaid hetk, ehkki see kuulutus EI OLNUD TÖÖPAKKUMINE. Mõtlesin, mida mul on pakkuda ettevõttele ja lihtsalt kirjutasin. Ehkki mul on ka mõned kahtlused ja kõhklused, nagu ikka uue asjaga liitudes, võtan väljakutse vastu. Nii et võtke aga paber ja pliiats ning pange kirja oma kriteeriumid. Selgus aitab paremaid otsuseid teha.

CV koostamise sain selgeks!
Õppisin oma CV-d koostama. Lõpuks. Mõistsin tänu nõustamistele CV-Online`is, et enam ei kehti väga ülevaatlik ja konkreetsete faktidega CV.

Mäletate, ühes postituses küsisin, et mida tööandja meilt ootab? Mõtisklesin selle üle ja siit väike nõuanne. Mängi läbi või mõtle, millist töötajat Sina oma ettevõttesse palkaksid. See on päris üllatavatele tulemustele viiv mõttemäng.

Minu soovitused saatusekaaslastele!
•    Pea päevikut või blogi – kirjuta kasvõi ülepäeviti oma tööotsingutest, emotsioonidest, võimalustest ja kindlasti oma mõtetest, mis takistavad Sul kandideerimast, esimest sammu astumast töö leidmisel.
•    Loe oma kirjutatut mingi aja tagant uuesti – Sa näed oma tavalisi mõttemustreid ja sõnu, mida enda kohta kasutad, see teadmine aitab  teha muudatusi ka oma mõtlemises ja siit edasi juba käitumises.

•   Ole eelkõige enese vastu aus – ainult nii õpid ennast ja oma võimalusi edukaks saada tundma.
•    Vahel on kasulikum natuke oodata, kui haarata esimese pakkumise järele. Mõtle, mida Sa tegelikult tahad.
•    Küsi abi ja nõu, kui ise enam väljapääsu ei näe. Edukaks lahenduse leidmise eelduseks on Sinu enda aktiivne osavõtt.
•    Tule raamidest välja ja julge tööd otsida ka mujalt, kui ainult töökuulutusi lugedes. Tõesti, ka lihtsalt mõni teadaanne või muu infotekst võib Sulle uksed avada.

Aeg nõuandeid reaalselt kasutada
Mul on siiralt hea meel, et CV-Online andis mulle võimaluse ennast proovile panna ja avalikult sõna võtta. Just sellist toetust ja julgustust ootaks igalt tööandjalt, selline vaba ja mõnus suhtlemine innustab tegutsema. Kui projekt peaks edasi minema, soovitan sellest osa võtta ja ennast proovile panna.

Mina panen nüüd punkti sellele etapile oma elus ja jätkan saadud nõuandeid kasutades oma eluga. Nagu ma oma headele sõpradele ikka lahkumisel ütlen – ole siis moodne! Edu ja julgust tööd otsides!

Lisa kommentaar

