Vahefiniš – huvi on, tööd veel mitte!

Tänaseks olen ma blogi pidanud kaks kuud ning nüüd oleks aeg võtta kokku vahefiniši tulemused ning rääkida veidi praegusest olukorrast ja veidike ka tulevikust, et tööotsimise piinarikas maratonjooks lõppeks vähemalt ennem, kui saab täis aasta diivanil istumisest.

Blogimine võimaldab “tühjaks rääkida”
Kõigepealt CV-Online`i tööotsja blogi programmist. Kuigi töökohta tänu sellele ma leidnud ei ole, pean ma enda jaoks ettevõtmist õnnestunuks. Ma olen saanud ennast tühjaks rääkida inimestele, keda asi huvitab ning ma olen saanud parema ülevaate enda plussidest ja miinustest, mille aitasid mulle selgeks teha CV-Online karjäärispetsialistid.

Kuigi mulle ei meeldinud, et need blogipsostitused avaldati väga kollaseks muutunud Postimehes (OK Tarbja24 lisas), sest sealt tulnud mõned kommentaarid „a’la see vend tööd ei leia”, tegi natuke meele mõrudaks, aga igal ühel on õigus oma arvamusele ning MIS EI TAPA TEEB TUGEVAKS.

Kolm kandideerimist, kaks intervjuud
Kui ma oma teises artiklis mainisin, et olen kandideerinud 25 kohta, siis ega selle 2 kuuga midagi juurde tulnud ei ole. Olen saatnud oma CV 3 kohta ning ning kahes neist kutsuti vestlusele. Ühes ettevõttes otsiti tegevjuhti, kelle töö ülesannete hulka kuulusid lisaks firma juhtimisele ka tõstukiga autode laadimine, veidike labidatööd, 12-tunnised tööpäevad ning hoiatati ette ka pideva sõimamise eest, mis siis, et ma ei pruugi süüdi olla ning seda kõike 7200 EEK eest kuus. Õnneks valiti kedagi teist sinna tööle.

Kandideerimine tööle, kus rohkem kulusid, kui tulusid?
Teises kohas otsiti müügijuhti, kuid tööülesanne oli lihtsalt käia mööda ettevõtteid ilma ette teatamata ning müüa reklaami täiesti tundmatus  ajalehes. 1000-kroonise lepingu pealt oleks minu provisjontasu olnud 100 EEK,  millest maha arvata riigimaksud.

Samas püsikulud nagu telefon, transport,  internet ja põhiline töövahend  – arvuti, need oleks tulnud mul endal kanda. Kuna kuulutus ning pakutav erinesid üksteisest nagu päev ja öö, siis loobusin ise edasisest kandideerimisest, sest puudus usk, et täiesti tundmatu toode suudab müüa kuus piisavalt reklaami, et ma saaks minimaalse sissetuleku.

Otsida tasub pikaajalist töösuhet
Võib öelda, et olen muutunud valivamaks, sest igasuguse jamaga ka ei taha ennast siduda. Lisaks ei pea ma õigeks peale tööle asumist paari nädala pärast juba hakata uut otsima. See ei oleks aus ei minu, ettevõtte omanike kui ka teiste kandidaatide suhtes, kes sellele ametikohale kandideerisid.

Enam ei kandideeri ka kohtadele, kus mul jääb kaks või kolm vajalikku kogemust või oskust puudu. Tean jah, et see võib vale otsus olla ning õnn on pime, kuid arvestades, et 138 000 inimest on töötud, nende hulgas hulgaliselt oma alade spetsialiste, siis pole minul noorel kogemusteta inimesel praegu kerge tööd leida. Nagu Lea oma ühes postituses kirjutas ˇKüllap su tulevane töökoht ükspäev sind ise leiab!ˇ

Argipäev on tegemisi täis
Mis tulevik toob, pole ausalt öeldes õrna aimugi ning praegu võtan päev korraga. Lõpetan II semestrit koolis, tegelen tuttava ettevõtte kodulehekülje loomisega ning aitan sõbral maal palkmaja lihvida. Igapäevaseid tegevusi nagu peaks jätkuma, kuid see pole see, millega ma võiks rahule jääda. Minu peas on küll üks plaan valmimas, aga sellest räägin teile siis, kui asi teoks saab.

3 Vastust

  1. See on küll minu arust väga õige, et ei tasu huupi kandideerida. Kui on kindel siht, siis teed ise märkamatagi selle nimel tööd ja saavutadki ilma suurma pingutuseta. Peaasi, et sa teaks, kuhu lähed. Muidu raiskad kogu jõu takus siblimisele.

  2. Otsin ausaid, positiivseid ja töökaid partnereid oma ausasse ja seaduslikku ärisse, mis on finantsilises mõttes täiesti riskivaba. Igaüks võib sellega tegeleda ja iga üks otsustab ,palju ta sellesse panustab. Pakun oma toetust ja tasuta koolitusi.
    Kas tahad muuta oma elu ja oled valmis selle nimel töötama? Kui “jah”, siis võta ühendust.

  3. Tere Külli

    Võtaks hea meelega ühendust, kui teaks kuidas teid kätte saada. Minu mail on Tanel_tiirik@hotmail.com

Lisa kommentaar

