Aeg muuta suunda oma tööotsinguis!

Üldiselt tuleks teha vahel ka kokkuvõtteid. Täna teengi siis lühikese ülevaate sellest, kas ja mis on mu elus muutunud selle blogimise aja jooksul. Samas panen kirja ka mõned mõtted või hoiaku muutused, mis seoses „avaliku eluga“ on tekkinud.  Kõige enam tähelepanu olen hakanud pöörama inimeste sõnadele ja tegudele.

Kui ma avaldasin soovi selle projektiga liitumiseks, oli mul üsna erinev ettekujutus asjade käigust ja projekti eesmärgist. Tegelikkuses on asjad teisiti kujunenud. Pean ütlema, et kirjutamine ei olnud iga kord kerge.

Raskemaks osutusid need teemad, mis eeldasid enda olemuse avamist, teatavasti on eestlane kinnine rahvas ja meelsasti endast ei räägi. Seda enam, et ülesandeks on kirjutada erinevalt, mitte kasutada vanu ja kulunud klišeesid.  Kirjatükile tuleb ju läheneda omapäraselt.  Ausalt öeldes mõjutas natuke ka laiema publiku ees mõtete jagamine.

Silmi avav kogemus
Kui kirjutasin oma unistuste tööst, siis tundus kõik nii selge olevat. Need olid ju ainult mõned märksõnad töö kohta. Praegu, kui mõni nädal on möödas, tundub mulle, et mu määratlus soovitud tööst on siiski üldine ja võib- olla olen isegi ennast valesti väljendanud.  Või siis jätnud hoopis mõned olulised aspektid välja, pole osanud tähelepanu pöörata.

Ehk ei ole isegi endale tunnistanud mõningate omaduste – huvide olemasolust.  Võib siis öelda, et blogimine on nagu soft-teraapia. Iga postitusega tuleb üha uusi asju ilmsiks ja kõik hakkab tasapisi paika loksuma.

Tööotsingud aktiivsemad, tulemust veel pole
Tööotsimine on kindlasti uue hoo saanud. Tulemused pole just väga roosilised, aga hinnakem kogemust. Lühidalt siis vahepeal toimunust nii, et kahest kohast ei saanud üldse vastust. Ühest ettevõttest sain lubava vastuse võtta peale teatud kuupäeva ühendust, mida aga ei tehtud.

Kooli tagaplaanile ei jäta!
Ühel kandideerimisel olid üsna head väljavaated – mind kutsuti vestlusele, peale otsustamisperioodi pakuti ka proovipäeva võimalust, kuhu ma aga ei jõudnud. Miks ma siis ei läinud? Nimelt asi järgmine. Ettevõtte poolne  otsustamine võttis aega tervelt kolm nädalat. Päris pikk aeg, selle aja jooksul võib nii mõndagi juhtuda ja minul algaski kohe sessi nädal. Koolist ka puududa ei saa, sest teatud tööd-arvestused on eksamile saamise eelduseks. Ja nii oligi, et kui olin valmis minema, teatati mulle, et neil just käis sobiv inimene ja saab kohe tulla.

Äkki otsin vale ametit?
Tööpakkumisi otsin ikka traditsiooniliselt ehk siis tööportaalide kaudu. Aga olen ka mind huvitavat valdkonda esindavate ettevõtete kodulehti külastanud lootuses sealt tööpakkumisi leida.

Peast on läbi käinud ka selline mõte, et äkki otsin vale ametit? On lihtsalt mingid kinnistunud omadused või soovid ja ei taipa „pildi teisi osi“ vaadata? Peaksin ehk hoopis suunda vahetama ja tõesti keskenduma sellele, mis mulle tõsiselt huvi pakub, isegi kui esmapilgul on väljavaated tööd saada üsna kesised.

Järjest enam mõtlen, et töö saab siiski läbi tutvuste. Järgnevate päevade jooksul alustan oma ülikooli lõputööga, mis võib saada minu tulevase töö aluseks.

Aeg tööotsinguis suunda muuta!
Käisin paar päeva tagasi ühel toredal koolitusel ehk projekti tutvustusel, mis Eestis käimas. Sealt võtsin kaasa päris mitu head mõtet ja harjutust. Enam jäi aga meelde järgmine – kui ei muudeta oma suunda, on suur oht lõpetada samas kohas, kust alustati. Ja see panigi mind mõtlema soovitud töö leidmisel suunda vahetama ehk siis tuleb üle vaadata oma senised kriteeriumid ja tegevused.

Ma leidsin internetist ühe vahva pildi, mille nimi on motivatsioonitrepp. Ja mina olen hetkel neljandal astmel ehk siis “How do I do it?” Loodan, et järgmine aste on peagi vallutatud ja saan öelda – “I`ll try to do it!”.

Lisa kommentaar

