Olla tõsiseltvõetav

Erinevalt teistest tööotsijatest on Lea varasem töökogemus lühike. CV-Online palus tal kirjutada sellest, milliseid oskusi ja teadmisi loodab Lea tööelu kaudu tulevikus omandada.


Kõik on näinud, kuidas ahvid nakitsevad üksteise karvades ja otsivad kirpe. See on nende suhtlemisvahend, heakskiidu avaldamiseks liigikaaslasele. Ma olen kuskilt kuulnud, et ka inimestel on analoogne suhtlusviis olemas.

Inimesed kasutavad karjakaaslasega suhtlemisel kirpude naksimise asemel lobisemist. Teise inimese jutule kaasa noogutamine ja oma arvamuste jagamine on inimesele sama tähendusega.

Tõepoolest, huvitav on kuulata asjatundliku inimese arvamusi. Usaldusväärne ekspert on kuldaväärt. Teda kuulatakse ka siis, kui jutt käib tema kitsamast erialast kaugelt mööda. Tihtipeale võivadki tema teadmised nii kaugele ulatuda. Aga mitte alati.

Tore on ju rääkida, kui kuulajaid leidub. See on nii inimlik. Aegajalt tuleb endale vägisi meelde tuletada, et iga kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde. Usaldusväärsus ei püsi kaua, kui teadmiste tase on „naised saunas rääkisid“.

Mida töö õpetab?
Arvestades mu töökogemuse hulka, on väga raske öelda, mida minu teadmistest, oskustest ja kogemustest on mulle õpetanud töö ja mida elu ja mis vahe neil kahel lõppude lõpuks on. Ma tean, et kliendil on alati õigus ja mitte ainult teenindussektoris vaid kõikjal. Kes maksab, see tellib muusika. Seda õpetab elu. „Vaadeldes inimloomust,“ nagu ütleks miss Marple.

Mida ma veel tahaksin õppida?
Ma tahaksin õppida, kuidas juhtida oma aega, hinnata ülesannete olulisust ja neile kuluvat aega, et tunnid ei kihutaks komeedina üle mu pea, kuni ma ise takus siblin. Ma tahaksin õppida kriitika talumist, et ma suudaksin enda poolt hinnatud ja usaldusväärse inimese asjatundlikku kriitikat võtta õppetunnina, mitte isikliku rünnakuna mu enesekindluse vastu.

Ma tahaksin õppida konfliktide lahendamist nii, et keegi ei märkakski, et õhk vahepeal tuliseks läks.

Tahan olla tõsiseltvõetav
Mis kõige olulisem, ma tahaksin läbi kogemuse saavutada tõsiseltvõetavuse. Et ma saaksin vahelduseks lobiseda ka sellest, mida ma tõesti läbinisti mõistan. Aga… kui paljud meist seda tegelikult üldse suudavad?

Seda võiks mu elu mulle õpetada. Või tööelu. Kui neil üldse on mingisugust vahet.

CV-Online`i värbamisassistendi Taimi Krimsi soovitused, millistele ametikohtadele kandideerimist võiks Lea kaaluda.

Leal on olemas erialane haridus ja kõrge motivatsioon, kuid töökogemus on vähene. Paraku on tema valdkonnas – keskkond – tööpakkumisi Eestis väga vähe ja seetõttu Leale soovitusi anda keeruline.

Projektijuht (Eesti Metsatööstuse Liit)
Lea huvide ja erialaste teadmistega seotud valdkond, mis pakuks kindlasti ka väärilist väljakutset. Samas on antud pakkumise puhul probleemiks see, et Leal puudub põhjalikum kogemus ja ettevalmistus projektide kirjutamisel. Väga võimalik, et tööandja ootab kogemustega töötajat, aga seda tuleks kindlasti täpsustada.

Keskkonnainspektor (Keskkonnainspektsioon)
Antud ametikoht sobiks Leale hästi nii varasemate postituste kui CV põhjal. Lea on ise avaldanud soovi leida tööd taaskasutuse, jäätmekäitluse või keskkonnakaitse valdkonnas. Erialane ettevalmistus on Leal olemas ning antud juhul pole tegemist ka pelgalt kontoris istumise tööga. Pakkumise suurimaks miinuseks on töö asukoht Raplas. Sinna kandideerimise otsuse tegemisel tuleb arvesse võtta, kas 50-60 km kaugusel töötamine tasub end finantsiliselt ja emotsionaalselt (tihe sõitmine, perest kaugemal) ära.

Üks vastus

  1. Aitäh soovituste eest! See keskkonnainspektori ametikoht on mul eneselegi silma hakanud tänu hea kursaõe soovitusele.

Lisa kommentaar

