Kokkuhoidev meeskond on mulle tähtis!

Seekord paluti mul kirjutada, mis teeks mind tööl olles õnnelikuks. Üritasin küll vältida lihtsaid argumente, aga lihtsuses tavaliselt see võlu peitubki.

1.    Kokkuhoidev meeskond
Väga paljud töökohad tänapäeval nõuavad mitmekesi koos töötamist ehk meeskonnatööd. Olgu see siis asfalti panemine Tartus Võru tänavale või uue EMT reklaamikampaania välja töötamine. Tähtis on see, et inimesed töötaksid üheskoos saavutava tulemuse jaoks, mitte üksteise vastu.

Kõigile oleks jagatud vastavalt võimekusele tööülesanded (loogiline, et ma ei oleks veel suuteline väheste kogemuste tõttu tiimi juhtima) ning päeva lõpus, kui kellegil ka läheb natuke halvemini, ei lennata kraesse. Kõik eksivad vahest, ka vanad kalad.

2.    Puhas ja tervist mitte kahjustav keskkond
Näiteks metallitöökojas ei olegi võimalik, et töö oleks puhas ja vaikne, kuid tööandja peaks ikkagi mõtlema, kas ta saaks veel midagi ära teha, et töötaja tunneks ennas turvaliselt ning ta ei kahjustaks oma tervist. Mida rohkem tööandja oma töötajast hoolib, seda usaldusväärsem ja lojaalsem on ka töötaja. Siililegi selge!

3.    Koolitused
Hindan kõrgelt ettevõtteid, kes kasvõi aastas korra saadab oma töötajaid midagi juurde õppima. Tänapäeva maailm on juba selliseks muutunud, kus enam ei piisa koolis omandatust või siis ka kogemustest, sest tehnika ning töö tegemise viisid muutuvad.  Ettevõte, kes arvab, et hoiab niiviisi suure hunniku raha kokku, kaotab pika aja peale konkurentsis ettevõtetele, kelle töötajad oskavad oma aega paremini kasutada ning teevad oma tööd suurema tootlikusega.

4.    Konkurentsivõimeline palk
Midagi ei ole parata, aga inimesi motiveerib kõige paremini hea palk. Seda võib küll pidada ahnuseks, aga ilma rahata me elada ei saa. Muidugi ei ole võimalik, et Säästumarketi kassapidaja saab teenida üle 8000 krooni kuus kätte ning palka tulebki maksta vastavalt kogemustele ja kvalifikatsioonile, kuid üritagu tööandjad ise läbi ajada miinimumpalga eest kuus.

5.    Üheselt mõistetavad tööülesanded
Tööandja ülesanne on oma töötajale selgeks teha kõik, mis puudutab töötaja poolt tehtavat tööd ning ülesandeid. Nii saavad mõlemad vältida probleeme ja konflikte. Minu eelmise töökoha õnnetuseks ei õpetanud mulle keegi, mida teha, sest selleks ajaks kui mina tööle jõudsin ( õhtul kell 5 ), oli otsene ülemus lahkunud.

Nii mul ei jäänudki midagi muud üle, kui probleemi tekkimisel julmalt kell 11 õhtul helistada. Pole ju mina selles süüdi, kui mulle ei anta kindlaid instruktsioone, kuidas mõnda probleemi lahendada. Aga kindlam on kalli tehnika puhul mitte ise oma peaga mõtlema hakata, vaid üle küsida.

Pean märkima, et ühes ametikohas, kui töötasin suvevaheajal IT-spetsialistina, olid kõik minu unistuste töökoha nõudmised täidetud.

Lisa kommentaar

