Uurimine arheoloogina või hoopis oma infomaaklerfirma?

Sel nädalal palub CV-Online blogijatel kirjutada oma unistuste töökohast – mis seda kirjeldab ning mis muudaks autori tööl õnnelikuks.
Minu unistuste töö seondub uurimisega, ükskõik kas inimhinge, vana- aja ajaloo või muu teadusala uurimisega. Kõik, millele pole ühest vastust, on minu jaoks huvitav ja avastamist väärt. Mulle meeldib püstitada mõni hüpotees ja siis neile vastuseid otsida ning seoseid leida.

Uudishimu ja seoste loomine
Ideaalis ma ilmselt seikleksin kuskil džunglis ja otsiksin vanu kindlusi, templeid ja pühamuid ning osaleksin väljakaevamistel.  Või hoopis istuksin arhiivides ja uuriksin vanu kirju, pilte ja muid säilinud esemeid ning püüaks sealt uusi infokillukesi leida. Et siis arheoloog, kultuuriantropoloog või ajaloolane? See oleks hoopis teine ja huvitav suund mu senisele karjäärile.

Tänapäeva töömaailm on muutunud nii ametite, ülesannete kui suundumuse poolest. Elukutseid on juurde tulnud, ülesanded läinud mitmekesisemaks ja tootmiselt on üle mindud rohkem teenustele ja kliendikesksusele. Nii ei too ma välja tuua ühtegi konkreetset ametit, küll aga on aja jooksul teatud omadused, mis on minu jaoks olulised töö või töökoha juures. Mis siis teeb ühe töö ahvatlevaks ja paneb silmad särama?

Tahan areneda!
Kõige tähtsam on õppimise ja enesearendamise võimalus.
Ma ei kujuta ette, et peaksin tööl käima aastaid ühtede ja samade teadmiste baasil, tegema ühte ja sama asja.  Siis võiks ju öelda, et ka liikumine töökohal alt ülespoole on oluline. Kõige keerulisem on leida see üks suund, kuhu liikuma hakata, ma arvan. Eks see eesmärkide seadmine oleneb ka ambitsioonikusest, kuhu oma elus välja tahad jõuda.

Paindlikkust aja planeerimisel!
Kes meist ei tahaks olla oma aja peremees. Mulle meeldib ise oma päevagraafikut paika panna, seada tähtajad ja siis töö selleks ajaks valmis jõuda. Vaba aja olemasolu on ka muidugi oluline, ehkki siinkohal meenub mulle kohe, kuidas tegin ületunde, et ise tulemusega rahul oleksin😉. Väike perfektsionismi alge?

Teiste aitamine teeb hingele head!
Oluliseks omaduseks töö juures on abistav või nõustav töö iseloom.
 Viimases töökohas olid just need parimad hetked, mil sain kellelegi oma teadmistega kasuks olla ja jagada tööalast infot, mis mul oli, teistega. Iseenesest ma õpin ju selliseid omadusi ja hoiakuid nõudval erialal ka (infoteenindus), nii et suund on õige.

Millest veel võiks unistada? Kui mõnele ei meeldi näiteks paberimajandus, siis mina tunnen end nagu kala vees paberites orienteerumises. Kui tegemist paberimajandusega, siis töökoht on kindlasti avar ja valgusküllane kontor, oma laud, töötelefon, ametiauto jne.jne.

Oma infomaaklerfirma?
Tegelikult võtab kõik need eelmised kriteeriumid kokku kõige suurem eesmärk või unistus – asuda tööle infomaaklerina või asutada ise infomaaklerifirma. Infomaakler on põhimõtteliselt infovahendaja, kes täidab kliendi tellimuse- teeb infootsingu infoallikates nagu näiteks arhiivid, raamatukogud, meedia väljaanded jms, korrastab selle relevantsuse järjekorras või teeb ülevaatelise kokkuvõtte ning esitab kliendile. Vahel ei ole võimalik ise süveneda mõnda ajaperioodi või probleemi ja otsida vastuseid või otsustamiseks vajalikku teavet.

Selline asine ongi minu unistuste töö. Piisavalt paindlikud omadused, et leida endale meeldivaim töö. Ja lõpuks koorus palgatöötajaks olemisele ka alternatiiv välja – ise ettevõtjaks hakata. Selliseid väikseid vabas vormis mõtteharjutusi soovitan soojalt ka teile, head lugejad, hämmastav, kuhu välja võib jõuda.

Lisa kommentaar

