Küsin õiglast palka ja tean, mida tahan!

CV-Online palus Dianal end kiita ja tuua välja 7 head põhjust, miks peaks üks tööandja teda tööle võtma.
Enesekiitmine on kahe teraga mõõk – võib sulle teed lahti teha ja sama ootamatult sind jalust niita.  Samas pole liiga tagasihoidlik olemisest ka kasu. Kust siis läheb kuldne kesktee?

Kui inimeselt küsida: „Millised on su tugevad küljed?“ siis enamasti saab vastuseks õlakehituse ja mõne argliku omadussõna. Mõnel juhul ka huumoriga pooleks enesekiitust. Aga mõnel juhul kahetsed, et üldse küsisid, sest seda kiidulaulu võiks nimetada ka nartsissismi ilminguks.

Kõik  95 000 töötut on ju kiired, täpsed ja üleüldse parimad keda siin maamunal nähtud. Ehkki mul on ikka ka neid toredaid stampomadusi, et vastata nõutud kriteeriumitele, siis toon esile neid teadmisi-omadusi, mis ehk kõige enam minu kasuks räägivad.

1. Taban õiget hetke!
Taban õiget hetke, mil ohjad enda kätte võtta ja asuda olukorda juhtima. Julgus ületada piire ja juhtida tähelepanu, kui näen, et minu töötulemus on otseses sõltuvuses kaastöötajast ja ta ei täida või ei saa hakkama oma tööga.

2. Järjekindlus viib sihile!
Järjekindlus, nõudlikkus ja püsivus. Minu vastutusalas peavad asjad korras olema. Ma tegin eelmistel ametikohtadel kõik, mis minust sõltus, et tööülesanded oleksid täidetud. Kui probleem tekkis, siis ei säästnud ma aega ega energiat, et vea tekkimise koht üles leida ja see parandada.

3. Ma küsin õiglast palka!
Ma ei küsi kunagi rohkem ega vähem palka, kui minu õiglustunne ja väärtushinnangud lubaks. Palk ja tööülesanded peavad olema vastavuses. Tihti võetakse odavam tööjõud, kes teeb siis veel omakorda mitme inimese töö. Praegune MASU aeg on seda tõestanud, aga see peab muutuma.

Vale on see suhtumine, et kui töötajale käib ülesannete hulk üle jõu või töötingimused on mitte vastavad, töökorraldus on segane ja ta julgeb seda mainida, siis ole lahke, võid lahkuda, ukse taga on pikk järjekord. Ma leian, et tööandjal läheb paremini, kui töötajatel ka mingid õigused oleksid, mitte ainult hirm töö kaotamise ees.

4. Suudan teha häid kompromisse!
Võidan/võidad olukord oleks meie töösuhtes esmasel kohal, olen aldis kompromissidele. Oli aegu, kus taandusin ja andsin alla. Võib-olla sellepärast, et puudus julgus anda konstruktiivset kriitikat töökorralduse või olukorra kohta ja probleemi/palve esitus jäi nõrgalt argumenteerituks ning puudus konkreetsus.  Õnneks on see õpitav oskus.

Sama ootan ka tööandjalt, kriitika peab olema põhjendatud. Kui vastastikku on austavad ja toetavad suhted, siis on minu poolt 100% lojaalsus ja võimete/oskuste panustamine tagatud.

5. Olen empaatiline!
Empaatiavõime ja intuitiivsus inimsuhetes on oluline. Isegi mitte kehakeel pole see kõige parem inimese lugemise moodus, sest seda saab õppida kasutama ja teadlikult suunama. Tajudes pole ma nii mitmegi inimese suhtes eksinud. Ja ma ei pea end sellepärast veel sensitiiviks.

6. Prioriteetide seadmise oskus!
Mul on oskus läheneda asjadele süsteemselt ja täita ülesandeid tähtsuse järjekorras. Lähtun ikka oma põhitööst, milleks ma olen tööle võetud. On tulnud ette päevi, kus tegelesin kahjuks minu seisukohalt mitte prioriteetsete ülesannetega, nagu näiteks kolleegin asendamine. Ära ma ei öelnud, ehkki mu oma töö kannatas, sest  inimlikult võttes tahavad ju kõik saada pool tundi puhkust päeva jooksul. See muidugi lõi ka töörütmi ja süsteemi sassi.

Kivi tööandjate kapsaaeda – ärge killustage töötajaid!
Oluline on oskus plaani kiirelt ja maksimaalselt parimal moel muuta. Samas pean ütlema, et selline nõudmine tööandja poolt nagu “pead olema võimeline tegelema mitme asjaga korraga“ on natuke läbimõtlemata. Kas tahetakse kombaini ja et keegi sähmiks kogu aeg, kangelaslik naeratus näol ja asjad on poolikud või lõpetamata? Vead tekivad just sellest vurrkannina ühe töö juurest teise juurde hüppamisest, killustatud tööülesannetest.

Mõttekoht tööandjatele – kui töötaja peab tegelema täpsust ja keskendumist nõudva tööga, siis ei peaks tal olema kohustusi, mis pidevalt nõuavad ümber lülitumist ja laua tagant lahkumist. See võib toimida mingi aeg, aga lõpuks kurnab töötaja ära. Eks ma tuginen ka oma kogemustele, kus minu nii vaimne kui füüsiline koormus olid vahest liiga suured.

7. Ambitsiooni jagub!
Ambitsioonikus. Tahan alati midagi enamat ja ei karda küsida ametikõrgendust, kui tunnen, et olen selleks valmis. Töö on minu jaoks eneseteostuse koht. Mu CV-gi näitab kuhu ma oma elus jõudnud olen ja seda ka ilma vastava hariduseta.

Miks Sa, hea tööandja, peaksid mind palkama?
Ma leian, et mitte töös pole asi, kõik ametid on tahtmise korral õpitavad. Oluline on, kuidas kattuvad meie väärtused elus ja kuidas Sina hindad neid omadusi, mis eelnevalt välja tõin. Minu jaoks on head suhted töökohal olulised, samuti arenguvõimalus ja Sinu ettevõtte eesmärkideni jõudmine.

CV-Online`i turundusjuhi Raimo Matvere kommentaar.

Diana tugevus seisneb kindlasti selles, et ta on läbi mõtelnud, mis teda võiks teistest kandidaatidest eristada. Ta ei ole kinni mõttes, et eksisteerib teatud hulk omadusi, mida iga tööandja igal juhul kuulda tahab.

Tegelikult ei soovi ükski personalijuht kuulda tööintervjuudel järjest kaheksandat korda, et olen “kohusetundlik, huumorimeelega, töökas” jne. Loomulikult ei saa laskuda äärmustesse ning hakata tööandja ees originaalitsema tühjade sõnade ja lubadustega, kuid omadusi, mis sind erilisemaks ja huvitavamaks teevad, on sul kindlasti. Leia need üles, kasvõi teiste abiga.

Samuti võib välja lugeda, et oled küllaltki nõudlik ka tööandja suhtes. Soovitan su enda poolt välja toodud empaatiavõimet kasutada ja tööandja nõudmisi ning soove mõista. Mõne ametikoha eripära ongi lihtsalt selline, et tuleb suuta mitut asja korraga teha (sekretärid, osad juhid, PR-spetsialistid jne), kuid selline töö sobibki ainult teatud inimtüübile.  Saan aru, et sina soovid tööd, kus saab süveneda ja pikemalt ühe asjaga tegeleda, kuid on tööotsijaid, kes vaid “vurrkannina” end mobiliseerida suudavad.

Diana, selleks, et sinu poolt esitletud põhjused ei kõlaks liiga plakatlikult ega tunduks tühjade lubadustega, peaksid olema näiteks tööintervjuul võimeline iga argumendi kohta tooma näiteid, mis seda kinnitaks. Sellest postitusest kiirgab enesekindlust – järelikult on selleks ka põhjust ja sul on need “tõestusmaterjalid” näidete, olukordade kirjelduste näol olemas.

Lisa kommentaar

