Töötus sunnib ümber hindama oma väärtusi ja harjumusi!

Nimi: Diana Tiks
Elukoht: Harjumaa
Haridus: omandamisel infoteaduse bakalaureusekraad Tallinna Ülikoolis
Töökogemus: töötanud õmbleja, koka, müüja, ostujuhi assistendina
Töötu alates 2009. aasta augustist

Diana hakkab siin blogis kirjutama oma tööotsingutest igal esmaspäeval.

Olen 33 aastane vabaabielus  Lõuna– Eestist pärit naine. Praegu elan juba neljandat aastat Harjumaal. Mul on 11 aastane tütar. Iseloomult võin end pidada optimistlikuks, analüüsivaks, abivalmiks ja intuitiivseks inimeseks. Minus on omajagu ka ambitsioonikust, nagu elu on näidanud. Hoolimata kõigest on säilinud huumorimeel. Minu hobideks on aiandus, mulle meeldib lugeda, käsitööd teha.

Töökogemus kokast ostujuhi assistendini
Minu tööelu algas kohe peale kutsekooli lõpetamist,  töötasin siis 2 aastat õmblejana. Seejärel tuli väike paus lapsehoolduspuhkuse näol. Uuesti tööturule tulles leidsin tööd kokana, seda ametit pidasin kokku 5 aastat.

Pärast kolimist 2006. aastal leidsin kohe tööd aianduskeskuses müüjana. 7 kuu pärast tekkis võimalus ettevõtte siseselt teisele ametile üle minna. Pikemalt mõtlemata avaldasin soovi ning minust sai ostujuhi assistent. Samas kuulus minu töökohustuste hulka ka laotöö korraldamine, nagu kauba vastuvõtt, paigutamine, kontroll ja väljastamine.

Võimeid tasub õppides realiseerida
15 aastane noor ei tee tihti õigeid valikuid, kui hakkab kooli või ametit valima. Mina läksin põhikooli lõppedes Vana- Antsla PTK-sse kodumajandust õppima. Tol ajal oli veel mingi tulevikuväljavaade sellel ametil. Kaks aastat tagasi leidsin, et tahan elult rohkem ning olen võimeline enamaks, kui rahulduda ükskõik millise tööga- peaasi, et oleks ainult töö.

Küpses otsus oma haridusteed jätkata. Valisin Tallinna Ülikooli ja praegu õpin kaugõppes Infoteaduste Instituudis infoteadust. Eriala märksõnad on raamatukogundus, info töötlemine ja info kasutamine. Samas täiendan ma ennast eriala väliste ainetega nagu projektijuhtimine, isiksusepsühholoogia, karjäärinõustamine ja koordineerimine. Minu valmiv seminaritöö on karjääriraamatute teemaline. Kooli lõpetan 2012 aastal.

Kandideerimiskogemus: enamus tööandjaid lihtsalt ei vasta
Töötu olen praeguseks olnud ca 9 kuud. Kandideerinud olen selle aja jooksul umbes täpselt kuude ettevõttesse. Ainult ühest tuli vastus ja see oli negatiivne. Olen üsna tagasihoidlik kandideerija senini olnud, sest mind on tagasi hoidnud nõudmised, mis on esitatud kandidaatidele. Nii olengi läinud seda teed, et täiendan ennast lisaainetega. Vähemalt oskan kaasa rääkida nii mõneski valdkonnas.

Otsin tööd assistendina
Praeguse seisuga otsin tööd assistendina mõnes personalifirmas, arhiivis, raamatukogus. Minu erialalt on võimalik alustada tööd karjääriinfo spetsialistina, infotöötajana, referendina. Töötajana iseloomustaksin ma ennast kohusetundlikuna, mulle meeldib süsteemsus ja faktide kontroll, lahenduste leidmine, info vahendamine.  Nii et tegelikult ei ole asi nii lootusetu, kui ainult kogemuste puudus tööandjaid ei hirmutaks.

Töötuks jäämine oli parim, mis juhtuda võis
Koondamisteadet saades eelmise aasta 28. juulil vajus mu maailm põhimõtteliselt kolinal kokku. Tegin veel kuu aega tööd, üritades ikka naeratust näole vedida, aga kehv tunne oli ikka. Eelkõige vasardas peas küsimus: „Miks mina?“ Nüüd, 9 kuud hiljem mõtlen, et see oli parim, mis võis juhtuda. Ma olin ennast liialt samastunud tööga, mu identiteet põhineski sellel.

Töötus sunnib ümber hindama oma väärtusi ja harjumusi. Töötus õpetab leidma ja kasutama endas olevaid ressursse, et kehvast seisust inimesena välja tulla. Kummaline öelda, aga töötus on õpetanud mind ennast rohkem usaldama, tegema paremaid otsuseid. Eks turvalisest elust väljas tulebki endale loota ja endasse uskuda.

Uued võimalused: enese täiendamine, töö vabatahtlikuna
Praeguseks on mu sihid ja eesmärgid selgemad. Olen saanud pühenduda õppetööle ning sessi nädalate väliselt koolis käia. Ma olen leidnud mitmeid viise, kuidas oma teadmisi laiendada, üks viis nt on teha kellegi juures tööd vabatahtlikuna. Lihtsalt oma teadmiste laiendamiseks. Tänu sellisele võimalusele olen ma saanud näiteks seadustest parema ülevaate, personalitööst, dokumentatsiooni korraldamisest jne.

Lihtsalt niisama enese täiendamiseks on raske leida motivatsiooni, seega peaks olema ikka konkreetne vajadus või eesmärk. Selle sain omal nahal kogedes selgeks. Ma proovisin inglise keelt nii õppida, aga tuimalt sõnu pähe õppides… mõttetu.

Töötus tõukas mind blogima
Olles esimesed kuud koondamisjärgses stressis ja leidmaks teed sellest vabanemiseks alustasin ma blogimist. Teiseks blogimise põhjuseks on kirjutatav seminaritöö. Uurimistöö puhul on oluline kirjutamisoskus, mis tuleb ainult seda praktiseerides. Minu blogi on rohkem selline eneseväljendus, endas selgusele jõudmine, arutlev. Kes soovib minust rohkem teada saada, siis seda saab teha siin http://frothborn.wordpress.com/ .

CV-Online`i värbamisspetsialisti Anneli Aru kommentaarid Diana CV-le tehtud konsultatsiooni põhjal.

•    Hariduse omandamine pooleli, kuid märkimata on jäänud eriala, mida Diana õpib ja aeg, millal õpingud peaksid lõppema.
•    Töökogemuse all puudusid Dianal ettevõtete tegevusvaldkonnad, tööülesanded ja lahkumise põhjus. See on oluline täpsustav info, mille peaks iga tööotsija oma CV-sse siiski kirja panema. Muidu potentsiaalne tööandja ei tea, mida sa eelmises ametis tegelikult tegid.
•    Võõrkeelte oskuse kirjeldamisel tuleks selle taset hinnata eraldi suhtlemise ja kirjutamise lõikes. Kasuks tuleb ka info, millal viimati keelt kasutasid ning kuidas keele omandasid, kas praktilisel teel või koolis õppides.
•    Arvutioskus ja võõrkeelte oskus olid Dianal kirjutatud lisainfo  alla, tegelikkuses peaks need olema täiesti omaette alajaotuse all.
•    Puudu olid CV-st ka isiksuse omadused: nõrgad ja tugevad küljed. Need oleks kasulik CV-sse ikkagi lisada. See näitab, et tunned ennast piisavalt.
•    Kui vähegi võimalik, tuleks CV-sse lisada ka infot soovide kohta tulevasele tööle – asukoht ja valdkond, soovitav palk. Soovitajate olemasolu CV-s on ka suureks plussiks.

4 Vastust

  1. Tere Diana!

    Oleks äärmiselt tore, kui Sa oleksid valmis kandideerima Complus Consultingu loodavasse rahvusvahelisse andmetöötlus- ja klienditoekeskusesse. Rohkem informatsiooni ettevõtte kohta leiad meie kodulehelt http://www.complusconsulting.com.
    Värbame ca 700 inimest avatavasse rahvusvahelisse andmetöötlus- ja klienditoekeskusesse tööpraktikale ning seejärel uutele loodavatele ametikohtadele. Töö on vahetustega. Loodavad ametikohad on nii IT valdkonnaga seotud kui administratiivsed.
    Praktikaajal saavad praktikandid intensiivset õpet inglise keele (töökohast sõltuvalt 40 kuni 160 tundi) ja arvutioskuste (töökohast sõltuvalt 20 kuni 320 tundi) valdkonnas ning ametialast väljaõpet.
    Lisainfo saamiseks võta ühendust tel. 6140077 või e-posti aadressil: kkinnas@complusconsulting.com

    Ilusat kevadet!
    Kärt Kinnas
    Personalijuht
    Complus Consulting OÜ

  2. Tere
    Tänan väga huvitava ja väljakutseid pakkuva võimaluse eest kandideerida teie ettevõttesse. Võtan kindlasti ühendust.

  3. Vau, ma olin v2ga yllatunud n2hes, et Diana on kandideerinud ainult kuuele kohale. Ma tulin elama Londonisse 2009. aasta alguses ning olin tootu t2pselt 11 kuud enne kui too leidsin. Ma kandideerisin sellel ajal umbes 1200 kohale ning sain intervjuudele 15 erinevasse kohta. Ja yhes neist n2kkas.
    Ja ma v6in oelda, et mul on 5 aastane juhtimis/marketingi/assistendi/personalijuhi kogemus lisaks erinevatele teistele kogemustele. Konkurents on RASKE, kuid mina j2tkasin kandideerimist seni kuni sain ning sain megapalju n6uandeid v2rbamisfirmadelt, mis tegid ka hiljem kandideerimise lihtsamaks. Ma ikka soovitaks inimestel v6imalikult palju kandideerida, mitte niisama istuda m2tta otsas.

  4. Tere
    Minul on natuke tagasihoidlikumad kogemused, seega oleks vist mõttetu kandideerida kohtadele, mille nõudmistele ma ei vasta. Ma ei arva ka, et ma niisama mätta otsas istusin ja ootasin, millal töö koju tuleb. Käin koolis ja täiendan oma teadmisi igal võimalusel. Arvan, et psühholoogiliselt on kergem alustada peale ootamatut töökaotust tööotsinguid siis, kui selleks valmis oled. Ja siis on ka tulemused paremad.

Lisa kommentaar

